Jobba hos oss
Marknads- och ekonomikoordinator till Cementor AB i Göteborg
Är du lösningsorienterad, nyfiken och har viljan av att fungera som brett ledningsstöd i ett mindre
företag? Har du tidigare arbetat brett med inköp, ekonomi, säljadministration och digital
marknadsföring? Har du drivkraft att bidra med att effektivisera och förvalta verksamhetsprocesser
för att medverka till framgångsrik utveckling. Sök jobbet redan idag!
För vår uppdragsgivare, Cementor AB i Göteborg, söker vi en erfaren genomförare och ”Allt i allo”
som ska stötta vd/ägare och säljare med allt arbete runt omkring. Vi har valt att definiera rollen som
Marknads- och Ekonomikoordinator vilket egentligen bara definierar en del av alla breda
arbetsuppgifter som denna tjänst innehåller! Rollen är en tills vidaretjänst och placerad i Göteborg
som kan tillsättas omgående efter överenskommelse.
Dina utmaningar:
I rollen som Koordinator kommer du att involveras i alla processer och arbetsuppgifter som behövs
för att marknadsföra, köpa in, offerera, leverera, fakturera och följa upp verksamheter som skapar
intäkter och kundnöjdhet. Din nyfikenhet och kreativitet får gärna resultera i både operativa som
strategiska idéer och förslag som gynnar utvecklingen av verksamheten och de gemensamma
målen.
Du kommer avlasta och samarbeta nära ägare och rätt person kommer över tid att få mer ansvar för
framdriften. Bland dina dagliga utmaningar och ansvar kan nämnas:
• Stödja säljaren med all typ av back-office-uppgifter såsom kundprospektering, bokningar,
offerter, ordermottagning, fakturering, inköp, leveranser och löpande kontakt med både nya
och befintliga kunder och leverantörer.
• Delansvar för den löpande redovisningen tillsammans med bokföringsbyrå och vara bolagets
kontakt med revisor, skatteverk och bank.
• Ansvar för företagets digitala marknadsföring och uppdatering av webbsidor och
produktinformation samt delta och planera mässor och olika kundaktiviteter tillsammans med
företagets reklambyrå.
• Merparten av arbetstiden läggs på kontoret/lagret vilket kräver att du gillar att ta eget ansvar,
följa upp och att arbeta självständigt med struktur, planering och noggrannhet.
• Mer information om arbetsuppgifter och ansvar får du om du går vidare i
rekryteringsprocessen.
För att lyckas i rollen:
Du kommer att få en introduktion under en längre tid till både produkter, processer, affärssystem,
leverantörer och kunder. Du samarbetar med vd och säljare som kommer överföra sina erfarenheter
till dig löpande. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter då företaget växer.
• Vi söker dig som gärna har erfarenhet av liknande breda roller inom ägarledda företag, gärna
inom bygg- och anläggningsbranschen.
• Du är en lösningsorienterad, prestigelös och en stöttande person som tar eget ansvar.
• Att självständigt driva projekt i mål och planera det dagliga arbetet är en förutsättning för att
du ska hinna med att vara kreativ och utveckla företaget tillsammans med andra.
• Du är plikttrogen, lojal och tycker om att bygga relationer.
• Du är mån om att företagets kunder ska vara mer än nöjda med både dig, produkterna och
företaget.
Skicka in din ansökan här: